


- Ikaslanek eta Hetelek antolatuta, Euskadiko Teknologia Parkeko hiru campusetan aldi berean egindako topaketak balio izan zuen batxilergoko ikasleei enpresa teknologikoetan LHrekin lotutako lanbide asko hurbiltzeko.
- Xabier Zubiaur Itelazpiko zuzendari nagusiak harrera egin zien San Luis (Bilbo) eta BHI Txorierri (Derio) ikastetxeetako ikasleei, eta LHko prestakuntza-ibilbideekin lotutako jarduera nagusiak ezagutu zituzten.
Atzo, martxoak 12 asteartea, Euskadiko Parke Teknologikoko Zamudio/Derio, Donostia eta Gasteizko campusetan LH/Parke foroaren 9. edizioa egin zen aldi berean. Topaketa Ikaslan Euskadik eta HETELek (Euskadiko Lanbide Heziketako ikastetxeen elkarte nagusietako bi) eta Teknologia Parkeak berak antolatu zuten. Ekimenaren helburua ikasleen interesa piztea zen (20 ikastetxetako 1.000 ikasle joatea aurreikusten zen) lanbide zientifiko-teknologikoekiko, Lanbide Heziketaren ikuspegitik. Hiru campusetan Parkearen egoitza bakoitzean eman den jardunaldiaren aurkezpen orokorraren ondoren, ikasleek enpresa ezagutu ahal izan zuten (34 parte-hartzaileetako bat), eta horretarako curriculum vitae bat prestatu zuten aldez aurretik.
Belaunaldi berriak oinarri zientifiko-teknologikoko azterlanetan sartzeak arazo orokorra eragiten du Itelazpin, eta arazo horrek emakumeei eragiten die bereziki. Horregatik, duela urte batzuetatik hona, foro honetan parte hartzen du, beste STEAM ekimen batzuen artean. Horrela, atzo Itelazpik ateak ireki zizkien San Luis (Bilbo) eta IES/BHI Txorierri (Derio) ikastetxeei.
Itelazpiko zuzendari nagusi Xabier Zubiaur arduratu zen ikasleak hartzeaz, “LHko ikasketak dituzten teknikariek batez ere parte hartzen duten instalazio- eta mantentze-jardueren garrantzia” azpimarratuz. Era berean, “profesional orok bere egunerokotasun profesionalari aurre egiteko izan behar duen jarrera eta ilusioaren garrantzia” azpimarratu zuen.
Ondoren, Itelazpiko teknikariek Itelazpik egiten dituen jardueretan parte hartzen duten LHko ikasketak azaldu zizkieten ikasleei: Eraikuntza-mailak eta antzekoak instalazioen azpiegituraren esparruan (esparruak, hesiak, dorrea, zerbitzu orokorrak, etab.); sistema elektrikoen graduak energia-sistema instalatzeko eta mantentzeko jardueren esparruan; telekomunikazio-sistemen, sareen eta informatikaren graduak telekomunikazio-zerbitzuak instalatzeko eta mantentzeko jardueren esparruan (LTD telebista, FM irratia, TETRA komunikazio kritikoa, eta IoT sareak, besteak beste).